Køb det rigtige kontorinventar til hjemmekontoret

Home / Kontor / Køb det rigtige kontorinventar til hjemmekontoret

Hvis du sidder i den heldige situation, at du har fået lov til at kunne arbejde hjemmefra, så kan det være en rigtig god idé for dig at sørge for, at du har styr på alle de nødvendige artikler til et hjemmekontor. Et hjemmekontor skal helst have plads til alt det nødvendige, og under det nødvendige kommer altså alt det helt essentielle kontorinventar, som er vigtigt at have. Kontorinventar kan tage mange forskellige former, og noget af det vigtigste inden for kontorinventar er også noget af det, som kan sikre dig, at du får lavet dit arbejde ordentligt derhjemme. Et godt stykke arbejde på hjemmekontoret afviger ikke nødvendigvis fra et godt stykke arbejde på kontoret nede i byen, men skal du endelig arbejde hjemmefra, så sørg for at gøre det ordentligt – ved at have det helt rette kontorinventar.

Kontorinventar kan tage mange former

Der findes utrolig meget forskelligt kontorinventar, så du skal være klar på at skryde med spredehagl, hvis du skal ud for at finde de helt rette ting til hjemmet. For eksempel kan det være en rigtig god idé for dig at købe nogle flotte lamper, som kan sikre dig et godt lys på kontoret, ligesom det kan være en god idé med et stoleunderlag, så du ikke slider trægulvet helt i stykker, når du triller rastløst rundt på din kontorstol, fordi du ikke helt kan finde ud af, hvad du skal lave.

Samtidig kan det være en utrolig god idé at købe nogle rigtig fine blyanter og kuglepenne, så du kan tage noter fra vigtige opkald eller fra vigtige rapporter. Det kan også være en rigtig god idé for dig at huske at købe noget ordentligt printerpapir, så du kan printe dine vigtigste fax-, dokumentpapirer og rapporter ud til videre arbejde.

Sådan holder du alt i system med en brevordner

Når man skal holde styr på papirerne, er der mange forskellige løsninger. Er der tale om ganske få dokumenter, kan en skuffe fungere fint, men den kan hurtigt blive overfyldt, og så er der ingen vej udenom at anskaffe sig en Bantex brevordner, der er den bedste løsning til sikker opbevaring af dine regninger og andre vigtige papirer. Få gode råd til at holde styr på dine papirer med et godt sorteringssystem til din Bantex brevordner.

Sorter dine papirer alfabetisk i en Bantex brevordner

Har man mange papirer, kan en Bantex brevordner og et alfabetisk sorteringssystem være den perfekte løsning. Det virker simpelt, men der er flere måder at gøre dette på. For eksempel kan man sortere regninger efter virksomhedens navn, så man nemt kan finde frem til en række regninger for eksempelvis elektricitet eller internet ved at finde virksomhedens navn. En anden mulighed er dog også at sortere efter udgiftens begyndelsesbogstav, så man kan finde alle elregninger under ‘E’ og alle regninger for telefoni under ’T’. Uanset hvilket system, man vælger, kan en Bantex brevordner være en god måde at holde overblikket på, og det er bare med at sortere sin Bantex brevordner på den måde, man finder nemmest.

hjemmekontor

Brug en kronologisk orden i din Bantex brevordner

En anden løsning, som kan være god, er at vælge at sortere sin Bantex brevordner efter kronologisk orden, så de nyeste dokumenter ligger først i mappen. Det nemme ved dette system er, at det er nemt at sætte papirerne ind, da man blot sætter dem ind løbende og derved ikke skal bruge tid på at beslutte, hvordan man skal man skal arkivere sine regninger. Denne metode er dog bedst at bruge, hvis man ikke får alt for mange dokumenter i papirform, da det ellers kan være nogenlunde umuligt at finde frem til et dokument i sin Bantex brevordner, når der er flere hundrede papirer for samme år.

Tænk i løsninger – vælg opbevaringsbokse

Der er mange mennekser, som har problemer med rod i deres hjem. Det er bare ikke altid, man får tænkt sig om eller har tid til at lægge alt sirligt og roligt på plads, så det ikke roder for den næste, som skal bruge rummet. Det kan fordre mange skænderier på hjemmefronten, hvis to parter har forskellige holdninger til rodet. Men hvis det er tilfældet, handler det om at tænke i løsningsforsalg og finde nogle måder, hvorpå I kan mødes midten. Opbevaringsbokse – nogle smarte af slagsen – kan være den løsning, I leder efter.

Gør det let

Problemet med meget rod er tit, at det bare er nemmere end at skulle rydde op. Det er bare nemmere end at hive kasser ud og finde frem til, hvor tingene skal ligge, hvis man alligevel skal skynde sig ud af døren. Derfor handler det om at finde en løsning, som er nemmere end bare at smide sin ting. Det kan nye, smarte opbevaringsbokse hjælpe med til. De skal stå fremme, være tilgængelige og ikke skulle gemmes af vejen med det samme. Det gør det lang nemmere at rydde op før der går familieskænderi i den. Og det får I det alle sammen bedre af.

Få styr på dine papirer og noter med ringbind

Selvom mange ting efterhånden ligger elektronisk, er der stadig mange løse papirer, der skal holdes styr på. Og det kan hurtigt blive meget uoverskueligt, hvis man ikke fra start af, sørger for at holde orden i alle sine papirer. Med smarte ringbind, kan man let lave en opdeling, der vil gøre det let for en, at finde de papirer man leder efter.

Ringbind har god effekt på kunderne

På mange kontorer har man alt mange store bunker af løse papirer, der ikke er sat i mapper. Dette vil dels kunne få en indflydelse på det stykke arbejde du skal lave, fordi det kan vanskeliggøre arbejdet, når du ikke ved hvor du har de forskellige papirer. Samtidig kan du komme til at overse nogle vigtige papirer og arbejdet vil også tage længere tid. Og dels vil dine kunder også få et negativt syn på dig, når du ikke har orden i papirerne. Det kan i værste tilfælde ende med at koste dig kunder, fordi kunden er bange for, at du laver fejl eller blander deres papirer sammen med andres. Det er derfor vigtigt for dig og din virksomhed, at du har ringbind, så du kan få systematik i alle dine mange løse papirer.

Ringbind i forskellige farver

Og du kan få dine ringbind i lige præcis de farver du ønsker, uanset om det er gul, grøn, rød, sort, hvid eller blå. Og dette giver dig nogle fordele, når du skal kunne skelne mellem de forskellige papirer. Du kan for eksempel have en rød mappe til de papirer, der omhandler en bestemt kunde, og en grøn mappe til papirer, der omhandler en anden kunde. Og hvis du skal kunne skelne disse fra de egne ting, kan du have hvide ringbind til alle dine billeder og personlige ting.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *